حسن ریوندی استندآپ کمدین، شومن و مجری ایرانی است.
حسن ریوندی متولد یکم فروردین ۱۳۵۵ در شهر سبزوار دیده بر جهان گشود. استعداد تقلید صدای او از سنین کودکی نمو پیدا کرد و همیشه از هنر ذاتی وی در جشن های مدرسه و محل استفاده می شد . اولین اجرای صحنه اش در سن ۱۵ سالگی در تالار شهید مفتح سبزوار در یک برنامه جشن به مناسبت دهه فجر با حضور مردم و هنرمندان محلی انجام شد.
وی فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی از دانشگاه حکیم سبزواری است ، شغل اصلی ریوندی دبیری است . ریوندی بعد از طی دوران خدمت سربازی ، حرفه ی صدا سازی و اجرا را به صورت جدی ادامه داد او از شاگردان محمد نوری است و سلفژ را زیر نظر وی آموخت . او در حال حاضر به ضرورت شغلی در تهران سکونت دارد. (منبع)
اگر گفته های محمد امین کریم پور(از واینر های اینستاگرام) درباره ی افزایش غیر واقعی مخاطبان صفحه ی حسن ریوندی را نادیده بگیریم، باید بگوییم پیج حسن ریوندی یکی از صفحات پر مخاطب ایرانی در اینستاگرام است!
در این پست از واسط مگ ما به بررسی این صفحه خواهیم پرداخت تا بدانیم چطور میتوانیم ۶.۱۳۵.۹۸۰ فالوور در پیج خود داشته باشیم؟!
عکس-اولین-وبسایت-حسن-ریوندی-و-انتشار-کارهایش-بصورت-اینترنتی
تصویری از اولین روزهای فعالیت حسن ریوندی در اینترنت
به طور میانگین ویدیوهای حسن ریوندی(۲۰ ویدیوی اخیر در زمان نشر ان مطلب) در پیج خودش نرخ تعاملی معادل ۸.۲۵% دارد که یک امتیاز خوب محسوب میشود ( آموزش محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام ).
افزایش نرخ تعامل در صفحات مجازی از دلایل افزایش مخاطبان است که باعث افزایش درآمد نیز خواهد شد، اما از نکاتی که باعث این افزایش در پیج اینستاگرام حسن ریوندی شده اند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
موضوع پیج عامه پسند است
استفاده-از-عنوان-عمومی-برای-پیج
همانطور که احتمالا میدانید پیج ریوندی یک صفحه با محتوای طنز و تقلید صداست. به دلیل عام پسند بودن این موضوع همه نوع فردی میتواند مخاطب این صفحه باشد و از پزشک،جوان بیکار،بازیگران سینما و زنان خانه دار و… در صفحه ی وی عضو هستند.
ارسال محتوا طبق برنامه ی زمانی مشخص
ارسال-طبق-برنامه
به طور میانگین یک روز در میان یک پست در صفحه ی حسن ریوندی ارسال میشود. روند ارسال این پست ها در ۱۴ ماه گذشته به خوبی رعایت شده است و مخاطبان این صفحه میدانند پست جدید به زودی ارسال خواهد شد!
ارسال در بازه ی زمانی مناسب
ارسال-در-زمان-مشخص
بر خلاف باورهای غلط که ارسال مطلب در زمان مناسب را کم اهمیت نشان میدهند باید گفت زمان نیز برای ارسال محتوا مهم است.
تحقیقات تک رسا که در مطلبی با عنوان ( چگونه با نرم افزارهای موبایل فروش بیشتری داشته باشیم؟ ) نیز به طور کامل به آن پرداخته ام نشان میدهد ارسال پست در ساعت ۸ تا ۱۰ صبح و ۱۷ تا ۱۲ شب بهترین انتخاب برای انتشار مطالب است. این ساعت ها به خصوص در زمانی که شما درصدی از مخاطبان خود را پیدا کرده اید بسیار مهم خواهند بود!
پیج حسن ریوندی ساعت ۱۷ تا ۱۲ شب را برای ارسال پست های خود انتخاب کرده. افراد در این زمان از کسب و کار و دغدغه های بیرون از خانه دست کشیده اند و در حال کسب آرامش هستند و چه چیزی بهتر از یک ویدیوی طنز میتواند درصدی از خستگی را به در کند؟
استفاده از محتوای ویدیویی
محتوای-ویدیویی
از الزامات سبک و موضوع کاری حسن ریوندی وجود ویدیو است! بخت و اقبال یا برنامه ریزی های قبلی باعث شده حسن ریوندی در این حرفه باشد و قادر باشد ویدیو تولید کند که طبق الگوریتم اینستاگرام به نظر میرسد ویدیوها بیشتر از عکس قابلیت وایرال و معروف شدن دارند چون زودتر میتوانند به Explore اینستاگرام وارد شوند و مخاطبین بیشتری جذب نمایند!
طبق یک قانون تجربی این نتیجه کسب شده است:
اگر بتوانید در ۱۵ دقیقه ی اول ارسال پست خود بازخورد بیشتری از مخاطبانتان دریافت کنید احتمال ورود شما به اکسپلور اینستاگرام افزایش چشمگیری پیدا میکند.
عنوان و موضوع ویدیو در ابتدای ویدیو
کاور-ویدیوهای-حسن-ریوندی
تمامی پست های حسن ریوندی یک عکس ۱ تا ۲ ثانیه ای قبل از اجرای محتوای ویدیو دارند که کاربر قبل از پخش ویدیو میتواند از محتوای ویدیو باخبر شود! این اقدام به خصوص برای افرادی که در اکسپلور اینستاگرام ظاهر میشوند بسیار مفید است و باعث جذب مخاطب برای توجه به آن ویدیو میشود!
محتوا در زمان مناسب
انتشار-در-مناسبت-به-موقع
صفحه ی حسن ریوندی جزء صفحاتیست که تیر را در زمان مناسب شلیک میکند! ویدیوهای این پیج به صورت برنامه ریزی شده ای در زمان مناسب منتشر میشوند.
به نظر میرسد جز برخی موارد خاص که از قبل برای آن نمیتوان برنامه ریزی کرد (مانند غرق شدن کشتی سانچی، گران شدن مرغ و…) سایر ویدیوها طبق برنامه ریزی های قبلی تولید و در زمان مشخص ارسال میشوند.
درخواست اقدام از مخاطب
call-to-action
بیشتر پست های حسن ریوندی در کپشن خود حاوی درخواست از کاربران است! کاری که دوست دارید مخاطب انجام دهد را به او بگویید! به نظر میرسد مخاطب پس از لذت بردن از ویدیو یا پست برای تشکر از کسی که ویدیو/عکس را در اختیار آنها قرار داده دوست دارد کاری انجام دهد!
مطالعه ی کامل این مطلب در این لینک:
بررسی پیج حسن ریوندی و مخاطبان میلیونی اش در اینستاگرام
- ۹۷/۱۰/۱۶